Bouissel

Bouissel är ett franskt vin. Har en mycker vacker djupröd färg, som vid första anblicken såg ganska fylligt ut. Nu har jag lärt mig så pass mycket om vin så jag vet att ett rött vin ska luftas och att luftning genom det lilla hålet som en flaskhals utgör inte räcker till. Därför hällde jag upp detta röda i glas, i brist på karaff då.Jag tror också att jag kommit underfund med hur smaken svartvinbär smakar i ett vin och därmed i en vinkännares mun! För mej var det strävt och jag kom nog mer fram till krusbär. Vinet var helt i min smak. Jag föredrar nog strävhet framför surhet än så länge :-)

image3 (54w x 60h)image3 (54w x 60h)image3 (54w x 60h)image3 (54w x 60h)

av 7

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0